Εδώ μπορείτε να δείτε το νέο μας τηλεοπτικό σποτ.

Καθυστερήσεις έως και 12 μήνες στις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, αφορά στις πολύμηνες καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων. Τι τελικά συμβαίνει;

Σύμφωνα με τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, το πρόβλημα συνδέεται πρωτίστως με τις ελλείψεις σε ημιαγωγούς (chips), βασικού υλικού παραγωγής οχημάτων νέας τεχνολογίας. Οι ελλείψεις συναντώνται στις γραμμές παραγωγής σχεδόν όλων των εταιρειών.

Μάλιστα, η Ένωση Βιομηχανιών Ημιαγωγών (SIA) ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις βιομηχανίας ημιαγωγών ανήλθαν σε 439,0 δισ. δολ. το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 6,5% σε σύγκριση με το 2019 που ήταν 412,3 δισ. δολ.

Το παγκόσμιο μέγεθος της αγοράς ημιαγωγών αναμένεται να φθάσει τα 726,73 δισ. δολ. έως το 2027, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,7%.

Ειδικότερα, οι λόγοι για τους οποίους καθυστερούν έως και ένα έτος οι παραδόσεις νέων οχημάτων μετά την παραγγελία τους, όπως εξήγησε μιλώντας στο ertnews.gr ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, Μιχάλης Μπαξεβάνης, ειναι οι εξής:

  • Έλλειψη τσιπ

Η ζήτηση για ηλεκτρονικές συσκευές γενικότερα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη, από κοινού με την παγκόσμια αναταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού, λόγω πανδημιας, που οδήγησαν στην έλλειψη τσιπ και άρα σε ακριβότερα προϊόντα που βασίζονται στους ημιαγωγούς. Τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα κατεξοχήν κατασκευάζονται με μεγάλη ποσότητα συναφούς υλικού.

Σημειώνεται ότι, και μια πυρκαγιά σε ένα εργοστάσιο Renesas Electronics στην Ιαπωνία προ μηνών, καθώς και οι τότε σοβαρές διακοπές ηλεκτροδότησης στο Τέξας μετά τις καταιγίδες του Μαρτίου, έχουν έκτοτε επιδεινώσει τις συνθήκες στην παγκόσμια αγορά ημιαγωγών, δεδομένου ότι πρόκειται για τεράστιες μονάδες παραγωγής ημιαγωγών.

  • Υψηλά μεταφορικά κόστη

Υπάρχουν διεθνώς σημαντικές αυξήσεις στις τιμές εισαγόμενων ειδών λόγω των αυξημένων μεταφορικών με αποτέλεσμα να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει μείνει έξω από αυτή την «αλυσίδα».

  • Αύξηση ζήτησης

Οι καταναλωτές σπεύδουν ξανά να αποκτήσουν όχημα, κάτι που είχαν αναστείλλει λόγω και της πανδημίας και των lockdown. Ακόμα, η πανδημία και η έλλειψη τσιπ έκαναν και τα αυτοκίνητα ενοικίασης λιγότερα, αυξάνοντας δραματικά τις τιμές και προκαλώντας μεγάλες αναμονές καθώς οι άνθρωποι αρχίζουν να ταξιδεύουν ξανά.

Η ζημιά στην Αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη τσιπ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν εταιρείες οι οποίες ασχολούνται με την ανάλυση της αγοράς αυτοκινήτου, εφέτος η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να έχει μείωση κερδών κατά περίπου 180 δισεκατομμύρια ευρώ (210 δισ. δολάρια) επειδή δεν έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη ποσότητα μικροτσίπ για να παράγει και να διαθέσει τα οχήματα. Τον περασμένο Μάιο η πρόβλεψη ήταν για 110 δισ. δολάρια ως το τέλος του έτους (περίπου 94.000.000.000 ευρώ).

Εδώ, ανά γεωγραφική περιοχή, το πόσα λιγότερα αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί εξαιτίας της έλλειψης των συγκεκριμένων εξαρτημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν οι ίδιες οι εταιρείες και πόσα αναμένεται να είναι ως το τέλος της χρονιάς.
Περιοχή Μικρότερος όγκος [Ιαν. – Σεπ.]

(μονάδες)

Πρόβλεψη ως το τέλος του 2021

(μονάδες)

Ευρώπη 2.335.000 2.795.000
Κίνα 1.814.000 1.980.000
Υπόλοιπη Ασία 1.526.000 1.780.000
Βόρεια Αμερική 2.909.000 3.208.000
Νότια Αμερική 302.000 325.000
Μέση Ανατολή/Αφρική 48.000 62.000
Σύνολο 8.934.000 10.150.000

«Στροφή» στα μεταχειρισμένα ΙΧ;

Πάντως, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων έχει αυξήσει στη χώρα μας τις πωλήσεις μεταχειρισμένων.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα πουλήθηκαν 5.971 μεταχειρισμένα επιβατηγά αυτοκίνητα εξωτερικού και 6.596 καινούργια, όταν σε επίπεδο εννεαμήνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις μεταχειρισμένων εξωτερικού (49.145) υπολείπονταν σημαντικά από τις πωλήσεις καινούργιων (81.377).

Σε ότι αφορά το κλείσιμο της χρονιάς, παρά τα προβλήματα, η αγορά εκτιμά πως θα κλείσει καλύτερα από το 2020 και οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν τα 100.000 αυτοκίνητα.

Πηγή: ERTnews.gr

Έρχεται το πρώτο ηλεκτροκίνητο και «έξυπνο» σκούτερ, από ελληνική εταιρεία!

Το επόμενο καλοκαίρι, τέτοια εποχή, η εταιρεία Give φιλοδοξεί να κυκλοφορήσει το i.lektra, ένα οικολογικό δίτροχο, 100% ελληνικό, σχεδιασμένο να φτάνει τελική ταχύτητα τα 85 χιλιόμετρα την ώρα.

Το σκούτερ θα έχει ενεργειακή αυτονομία 180 χιλιόμετρα, ενώ θα χρησιμοποιεί τρεις αποσπώμενες μπαταρίες. Το όχημα θα είναι εφοδιασμένο με ψηφιακή οθόνη ενδείξεων, αλλά και GPS.

Πρόκειται για ένα από τα πρώτα οχήματα παγκοσμίως, που θα ενεργοποιείται από το κινητό τηλέφωνο, το οποίο θα χρησιμοποιείται και ως συναγερμός - αφού θα ειδοποιεί τον κάτοχο για πιθανή απόπειρα κλοπής.

give i.lektra electric scooter

*Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ (amna.gr)

Έρχονται τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί στη Θεσσαλονίκη

«Τα ταξί του μέλλοντος» παρουσιάστηκαν στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα Nissan LEAF και Nissan e-NV200 Evalia.

Στο περίπτερο του Ραδιοταξί Taxiway έγινε ενημέρωση στους επισκέπτες και τους επαγγελματίες για τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης και της ευφυούς κινητικότητας.

Όπως ανακοινώθηκε, τους επόμενους μήνες θα υπάρξει ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο το οποίο θα μπορούν να οδηγούν οι επαγγελματίες του χώρου για να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για το κέρδος που θα έχουν σε σχέση με τα οχήματα που διαθέτουν τώρα.

Έφυγε από τη ζωή ο «πατέρας» του ομίλου VW

 

Στα 82 του χρόνια έφυγε από τη ζωή ο άνθρωπος που δημιούργησε τον όμιλο Volkswagen, έναν από τους κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας.

O Φέρντιναντ Πίεχ γεννήθηκε το 1937 και ήταν εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε, απ’ όπου ξεκίνησε και την διαδρομή του.

Πριν από 26 χρόνια ανέλαβε τον όμιλο VW και στους χειρισμούς του οφείλεται η πρωτοκαθεδρία της Audi ως brand, έναντι BMW και MERCEDES, με έμφαση στο μοντέλο Quattro.

Σε αυτόν πιστώνονται όμως και οι εξαγορές από τον όμιλο των Skoda, Seat, Lamborghini, Bugatti.

18409242 403

Ο ίδιος έδινε πάντα το παρών στις μεγάλες νίκες της Audi στις διοργανώσεις Λε Μαν. Ο ισχυρός άνδρας της αυτοκινητοβιομηχανίας κράτησε τα ηνία του ομίλου έως την Άνοιξη του 2015, λίγο πριν το μεγάλο σκάνδαλο στις ΗΠΑ, ονόματι dieselgate, το ίδιο φθινόπωρο.

Καλοκαίρι και αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε

Τώρα με τις υψηλές θερμοκρασίες και... το μυαλό μας στις διακοπές, υπάρχουν μερικές καλοκαιρινές συνήθειες κατά τη διάρκεια της οδήγησης που θα πρέπει να αποφεύγονται, τόσο για την ασφάλεια του οδηγού και των συνεπιβαινόντων, όσο και για να γλιτώσουμε τυχόν τσουχτερά πρόστιμα.

 

 

Όταν οδηγούμε πρέπει να αποφευγουμε:

  • να φοράμε σαγιονάρες: μειώνουν τον έλεγχο του οδηγού στα πεντάλ, ενώ αν κολλήσουν σε αυτά μπορεί να εμποδίσουν την ικανότητα αντίδρασης, κάτι ιδιαιτέρως επικίνδυνο.
  • να οδηγούμε χωρίς μπλουζάκι: Η οδήγηση χωρίς μπλουζάκι (την επιλέγει ένας στους τέσσερις οδηγούς) μπορεί να προκαλέσει αλλοίωση στην αποτελεσματικότητα της ζώνης ασφαλείας.
  • να χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό χωρίς να έχουμε αερίσει επαρκώς την καμπίνα. Για να μειωθεί η θερμοκρασία στην καμπίνα πρέπει να λειτουργήσουμε τον κλιματισμό, αφού όμως πρώτα ανοίξουμε τα παράθυρα για ένα δύο λεπτά, ώστε να μπει καθαρός αέρας.

(*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)